مشاوره و روان درمانی برای افراد، زوج ها و خانواده ها

روانشناسی و ازدواج های ممنوع | روان درمانی کوتاه مدت در تهران

روانشناسی و ازدواج های ممنوع

روانشناسی و ازدواج های ممنوع

امروزه آمار طلاق خیلی بیشتر از گذشته شده و حتی دیده ایم که در دوران نامزدی افراد از یکدیگر جدا شده اند و نتوانسته اند که زندگی مشترکشان را ادامه دهند . و بسیاری از آن ها بر گرفته از اعتقادات و باور ها افراد و نداشتن آمادگی برای ازدواج می باشد در ادامه دلایل ممنوع برای ازدواج را مطرح می کنیم .طبق نظر روانشناسان پیش از ازدواج اگر که شما با افکار و دلایل زیر تصمیم به ازدواج بگیرید دچار مشکلات بسیاری در رابطه تان خواهید شد و به احتمال بسیار زیاد ازدواج موفقی نخواهید داشت .

خیلی وقت است که خواستگار نداشته اید

اگر که مدت طولانی بوده که خواستگار نداسشته اید و یا اگر که مرد هستید و زمان طولانی است که دختر مورد پسندتان را ندیده اید . پیدا شدن یک نفر به این معنا نیست که خوشبخت خواهید شد و خود را قربانی هیجانات نکنید و کاملا عاقلانه تصمیم بگیرید .

جذابیت جنسی برای هم ندارید

طبق نظر سکس تراپی ممکن است طرف مقابلتان بهترین زن و یا مرد روی زمین باشد اما از نظر ظاهری و جنسی برای شما جذاب نباشد در این صورت اگر وارد رابطه شوید احتمال شکست بسیار زیاد خواهد بود زیرا که این موضوع برای زوجین بسیار اهمیت دارد و هر دو نفر باید برای یکدیگر دلنشین باشند زیرا که یک عمر در کنار هم زندگی خواهند کرد .

روانشناسی و ازدواج های ممنوع | روان درمانی کوتاه مدت در تهران

اگر اعتیاد یا مشکلات روانی دارید

داشتن ذهن و روان سالم پیش نیاز برای رابطه ی سالم می باشد . وجود برخی از اختلال شخصیت غیر اجتماعی ، افسردگی و …. می تواند رابطه را با مشکلات زیادی مواجه کند و همچنین داشتن سلامت اخلاقی ، عدم اعتیا به مواد مخدر و …. شرط بسیار مهم برای ازدواج و شروع زندگی مشترک می باشد .

توانایی عشق ورزی ندارید

بر اساس مطالعات مشاوره روانشناسی زندگی مشترک و رابطه ی عاطفی نیازمند دوست داشتن و دوست داشته شدن هستند و عشق ورزی ، محبت و همدلی بسیار اهمیت دارد و بدون آن ها نمی توان زندگی مشترک را پیش برد و برای حفظ زندگی مشترک افراد به یک اندازه و لازم عشق و محبت را به کار ببرند . زیرا که غافل شدن از آن مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت و نخواهید توانست که رابطه عاطفی تان را به شکل موفقیت آمیز و کار آمد پیش ببرید .

درگیر شدن به مراسم عروسی بیشتر از خود ازدواج :

روز های ابتدایی برای هر فردی بسیار هیجان انگیز و لذت بخش می باشد. و به دلیل تشریفات جامعه ی امروزی افراد تمام توجه خود را به مراسم و اداب و رسوم می دهند. و از مقوله ی خود ازدواج فاصله می گیرند . افراد در این روز ها باید زمانی کافی برای آشنایی را برای هم در نظر بگیرند. تا ببینند فرد مقابل با معیار های آن ها سازگاری دارد یا نه. در غیر این صورت افراد نمی توانندشناخت کافی نسبت به هم داشته باشند و در نتیجه عدم توجه به این موضوع و وارد شدن به زندگی مشترک و بعد از فروکش شدن هیجانات و درگیری این روز ها مواردی که قبلا به آن آگاه نبودند را خواهند دید و مشکلات شروع خواهد شد . به همین دلیل آمادگی برای ازدواج ، رعایت اصول آشنایی و به دست آوردن شناخت کافی بسیار اهمیت دارد .

نمی توانید تصور کنید که مادر یا پدر فرزند آینده تان باشد

ممکن است که شما حس کنید که طرف مقابلتان را دوست دارید. اما نه به عنوان والد فرزندتان . یعنی ممکن است که مسئولیت پذیری او به عنوان والد اعتماد نداشته باشید. و یا این که ویژگی هایی را در او ببینید که دوست ندارید فرزندتان آن ها را به ارث ببرد. شروع زندگی مشترک در چنین شرایطی بسیار خطرناک است .

نداشتن توافق و تفاهم :

اگر بدون در نظر گرفتن مسائل مهم و ضروری ازدواج می کنید. این کار به ضرر شما خواهد بود . افراد برای داشتن ازدواج موفق باید بر سر مسائل مهم و ضروری با یکدیگر توافق کنند. و تفاهم داشته باشند . افراد بر سر مسائل مالی ، ارزش ها و باور ها ، تیپ شخصیتی و … باید با یکذیگر تفاهم داشته باشند. و اختلاف های بسیار زیاد در بسیاری مسائل می تواند مشکلات و تعارضات و اختلاف های بسیار زیادی را به وجود آورد. در کنار این موضوع کلید ازدواج موفق ، ارتباط ، گفتگو و حل اختلاف است و افراد باید نسبت به این موارد آگاهی داشته باشند. و این مهارت ها را یاد بگیرند و در زندگی مشترک از آن ها استفاده کنند. تا بتوانند مشکلات و اختلاف هایشان را به دور از رنجش و ناراحتی حل کنند و با یکدیگر توافق داشته باشند .

 


مقالات مرتبط :

علل خیانت در زنان و مردان

 


موسسه روانشناسی آموزشی روان سلام

روان درمانی کوتاه مدت در تهران

طاهره سادات بدری : روانشناس، مشاور خانواده، سکستراپ و زوج درمانگر .

ارتباط در واتساپ

واتساپ موسسه روان سلام

گروه واتس اپ پرسش و پاسخ روانشناختی

طاهره سادات بدری مدیرعامل موسسه روانشناسی آموزشی روان سلام

شبکه های مجازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دسترسی به رایگان به باشگاه آویژه
و پادکست های طاهره سادات بدری ثبت نام کنید.

باشگاه آویژه فقط برای کاربران سایت و در منوی سایت قابل مشاهده خواهد بود

سوالی دارید در خدمتیم؟