مشاوره و روان درمانی برای افراد، زوج ها و خانواده ها

روش های آرام سازی برای بی خوابی | روان درمانی کوتاه مدت در تهران

روش های آرام سازی برای بی خوابی

روش های آرام سازی برای بی خوابی

در اموزش امروز از که توسط سایت موسسه روان سلام روان درمانی کوتاه مدت در تهران برایتان فراهم شده به بررسی راه ها و روش های آرام سازی برای بی خوابی خواهیم پرداخت.

تنفس شکمی

تنفس عمیق و کامل، نه تنها قفسه سینه، بلکه شکم، کمر و قفسه سینه را نیز درگیر می کند، می تواند به آرامش شما کمک کند. چشمان خود را ببندید و نفس های عمیق و آهسته بکشید و هر نفس را حتی عمیق تر از آخرین نفس بکشید. از طریق بینی نفس بکشید و از دهان خارج کنید.

آرامش پیشرونده عضلانی

بدن خود را شل کنید از پاهایتان شروع کنید، تا جایی که می توانید ماهیچه ها را سفت کنید. برای شمارش 10 نگه دارید و سپس استراحت کنید. این کار را برای هر گروه عضلانی بدن خود ادامه دهید و تا بالای سر خود ادامه دهید.

مدیتیشن ذهن آگاهی. ساکت بنشینید و روی تنفس طبیعی خود و احساس بدنتان در لحظه تمرکز کنید. اجازه دهید افکار و احساسات بدون قضاوت بیایند و بروند و همیشه برگردند تا بر تنفس و بدن خود تمرکز کنند.

روش های آرام سازی برای بی خوابی | روان درمانی کوتاه مدت در تهران

زمان و تعهد برای بهبود خواب الزامیست

ضروری است که یک درمانگر مناسب برای شما پیدا کنید : کسی که بتوانید به او اعتماد کنید، کسی که با او راحت صحبت کنید، کسی که به عنوان شریکی در بهبودی شما خواهد بود. هنگامی که درمانگر مناسب را پیدا کردید، مهم است که به درمان پایبند باشید و از توصیه های درمانگر خود پیروی کنید. اگر با سرعت بهبودی احساس دلسردی می کنید، به یاد داشته باشید که درمان اختلالات خواب در طولانی مدت بسیار موثر است. اگر از پس آن برآیید، از مزایای آن بهره مند خواهید شد.

شما همچنین می توانید با انتخاب شیوه زندگی مثبتی که به توانایی خواب شما کمک می کند، از درمان خود حمایت کنید.

روزی پر از فعالیت بدنی داشته باشید

ورزش استرس و اضطراب را از بین می برد و خواب را بهبود می بخشد، بنابراین زمانی را برای ورزش منظم اختصاص دهید. در بیشتر روزها 30 دقیقه یا بیشتر را هدف بگیرید – اما نه خیلی نزدیک به زمان خواب.

خوراکی و نوشیدنی خود را هوشمندانه کنید

از خوردن دیرهنگام دو ساعت پس از خواب خودداری کنید. حداقل هشت ساعت قبل از خواب نوشیدنی های کافئین دار را متوقف کنید. مانند کافئین، نیکوتین و غذاهای شیرین محرک هستند و در حالی که الکل می تواند شما را خواب آلود کند. در کیفیت خواب شما اختلال ایجاد می کند و می تواند علائم اختلال خواب را بدتر کند.

کاهش استرس و اضطراب را در زندگی

اگر استرس کار، خانواده یا مدرسه شما را بیدار نگه می دارد، ممکن است. برای مدیریت استرس به کمک نیاز داشته باشید. با مدیریت استرس به روشی سازنده، و حفظ دیدگاهی آرام و مثبت، می‌توانید شب‌ها بهتر بخوابید.

بیشتر بخوانید :

اختلالات خواب را بدون دارو درمان کنید

طاهره سادات بدری مدیرعامل موسسه روانشناسی آموزشی روان سلام

شبکه های مجازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دسترسی به رایگان به باشگاه آویژه
و پادکست های طاهره سادات بدری ثبت نام کنید.

باشگاه آویژه فقط برای کاربران سایت و در منوی سایت قابل مشاهده خواهد بود

سوالی دارید در خدمتیم؟